Wednesday, November 18, 2015

Zmierzyć się z przeszłoscią..

Przed laty, chyba był rok 1980, szłam do koscioła położonego
w malowniczej miejscowosci na południu Polski.
Ktos mnie zatrzymał.
Widzisz tego mężczyznę?
- Którego?
No tego, co tam rozmawia.
- A kto to jest?
Starsza kobieta przysunęła się do mojego ucha:
Ten mężczyzna ma na sumieniu gwałt na Żydówce.  
- Jakiej Żydówce, zapytałam
W czasie II wojny, w sąsiedniej wsi, zgwałcił Żydówkę. 
- I co? 
I nic - odparła. 
- A co z Żydówką? 
Wyjechała z rodziną. 
- A on tak żyje sobie?.. 
 On jest ważny w okolicy. 
Popatrzyłam na niego, trzymał się dobrze, a miał już ponad 80 lat....
Pomimo, że minęło tyle lat,  ludzie o tym wydarzeniu, mówili  szeptem
__________________ 



                                                             


                       

No comments:

Post a Comment