Sunday, February 19, 2017

Modlitwa Sw. Tomasza

__________

Modlitwa Swiętego Tomasza z Akwinu:

Panie, Ty wiesz lepiej aniżeli ja sam, że się starzeję
i pewnego dnia będę stary.
Zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, 
że muszę cos powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego scieżek.
Uczyń mnie poważnym, lecz nie ponurym; 
czynnym, lecz nie narzucającym się.
Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrosci, jakie posiadam,
ale Ty - Panie wiesz, że chciałbym zachować do końca paru przyjaciół.
Wyzwól mój umysł od niekończącego się brnięcia w szczegóły
i daj mi skrzydeł, bym w lot przechodził do rzeczy.
Zamknij mi usta w przedmiocie mych niedomagań i cierpień,
- w miarę jak ich przybywa, a chęć wyliczania ich staje się 
z upływem lat coraz słodsza.
Nie proszę o łaskę rozkoszowania się opowiesciami o cudzych 
cierpieniach, ale daj mi cierpliwosć wysłuchiwania ich.
Nie smiem Cię prosić o lepszą pamięć, ale proszę Cię o większą 
pokorę i mniej niezachwianą pewnosć, gdy moje wspomnienia wydają 
się sprzeczne z cudzymi. Użycz mi chwalebnego poczucia, że czasami
mogę się mylić. Zachowaj mnie miłym dla ludzi, choć z niektórymi 
z nich doprawdy trudno wytrzymać.
Nie chcę być swiętym, ale zgryźliwi starcy to jeden ze szczytów 
osiągnięć szatana.
Daj mi zdolnosć dostrzegania dobrych rzeczy w nieoczekiwanych 
miejscach, i niespodziewanych zalet w ludziach;
Daj mi, Panie, łaskę mówienia im o tym. 
Amen.

_______________________

2 comments:

  1. Dziekuje za Te modlitwe. Nie jestem religijna, ale moge nazwac siebie ze jestem osoba wierzaca, z tysiacem pytan, czesto pozostawionych bez odpowiedzi.
    Nie religijna ale za Andrzejem Sikorowskimmoge powiedziec ze zawsze probowalam i probuje isc prosta droga.
    Wczesniej chodzilam na Sylwestra do miejsc gdzie Pani spiewala (dzwoniac do pani i pytajac gdzie teraz) a teraz od czasu do czasu czytam pani bloga. Nie jestem aktywna na social media, ponad wszystko cenie prywatnosc.... Mam nadzieje na spotkanie... Ciekawe czy byloby interesujace dla kolorowego ptaka jak pani i szarej myszki (nie cichej) jak ja. Pozdrawiam. Halina

    ReplyDelete
  2. Pani Halino Kochana
    Chyba Pani nigdy nie odpisalam...
    Przepraszam
    TAK czy mozemy sie spotkac..?
    Teraz jade do Polski ale po 8 czerwca
    Moj tel 847.322.4740
    mariannadzis@att.net

    ReplyDelete