Friday, January 23, 2015

Swięty Jan Paweł II - wspomnienie

Kilka lat temu, gdy nie mogłam się pozbierać po różnych  niepowodzeniach,
nie wiedziałam co robić, zaczęło mi brakowac sił. I chociaż często buntuję się w swojej wierze
katolickiej, zaczęłam się modlić, tak zwyczajnie jakbym mówiła do własnego ojca, to była moja
nadzieja _______________
I pojawił się sen, że rozmawiam przez telefon z Papieżem Janem Pawłem II (?)
Słyszę jego głos jak wyraznie mowi "różaniec raz w tygodniu". Żadnych szczegółów, tylko te słowa...
Sen się urywa. Budzę się. Co to było? Cos mi powiedziało - zapamiętaj ten sen
________________
Wiem, że Swięty - Jan Paweł II, był miłosnikiem różańca, ja nie zawsze, lecz postanowiłam tak zrobić,
jak było powiedziane we snie. Zaczęłam wozić mały czerwony różaniec w samochodzie i sięgać po niego
Powoli powoli, stałam się znowu silna
Modlitwa to uwertura, preludium. - To początek wszystkiego
_______________
* Dla Papieża Jana Pawła II piewałam z chórem na Partynicach 
we Wrocławiu 21.6.1983r, ( byłam w sektorze najbliżej ołtarza). 
* Mój mąż Mieczysław i córka Marlena byli na prywatnej audiencji 
w Watykanie w 1998 r, z zespołem Polonia z Chicago.
Mąż opowiadał jak Papież wystukiwał rytm laską gdy on
grał na akordeonie krakowiaka, a młodzież tańczyła.
* Następnie z tymże zespołem - Polonia - byłam w Izraelu w marcu 2000 r,
w czasie historycznej pielgrzymki Jana Pawła II do Ziemi Swiętej. 
Podążalismy zanim - bylismy czasem bardzo blisko, niemal na wyciągnięcie ręki...
_______________
Młodym tancerzom na prywatną audiencję w 1988 roku napisałam taką piosenkę, 
którą spiewają do dzis, a do której muzykę skomponował znakomity Józef Homik
1/ Ojcze Swięty Dobry Ojcze, dzis składamy u Twych stóp
naszą młodosć, naszą radosć, ciężką pracę wielu prób
2/ Polska młodzież wprost z Chicago dzis z radoscią młodych lat
chce zatańczyć i zaspiewać by pokazać Polski kwiat
3/ Abys ręką swą łaskawą błogosławił wielki trud
chcemy być tu razem z Tobą bo to wielki boży cud
4/  Pobłogosław Ojcze Swięty naszą sztukę taniec spiew
aby zawsze nasze serca rozgrzewała polska krew
_________________

                             Wczoraj do ciebie nie należy
                             Jutro niepewne
                             Tylko dzis jest twoje
                                    Swięty Jan Paweł II (Karol Wojtyła)



No comments:

Post a Comment