Thursday, September 17, 2015

Paulo Coelho autor niezwykły

Paulo Coelho, przypomina
pewną hinduską legendę opowiadającą o człowieku,
który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych
dzbanach przymocowanych do drewnianego nosidła na jego ramionach.
Jeden z dzbanów był starszy i cały popękany. Za każdym razem kiedy
mężczyzna wracał scieżką do domu, tracił połowę wody.
Przez dwa lata odbywał codziennie tę samą wędrówkę.
Młodszy dzban był zawsze bardzo dumny ze swojej pracy i z tego,
że dokładnie wywiązuje się ze swojego zadania. Drugi dzban smiertelnie
się wstydził, ponieważ wypełniał swoje zadanie tylko w połowie.
Zdawał sobie jednak sprawę z tego, że pęknięcia były wynikiem wielu lat
wytężonej pracy.
Stary dzban tak bardzo się wstydził, że pewnego dnia, gdy mężczyzna
napełniał go wodą ze studni postanowił przemówić.
- Chciałbym cię bardzo przeprosić. Jestem już taki stary i tracę połowę wody,
którą mnie napełniasz, więc mogę tylko w połowie zaspokoić pragnienie
w twoim domu.
Człowiek usmiechnął się i rzekł:
- Czy zwróciłes uwagę, że przyroda jest o wiele piękniejsza
po twojej stronie drogi?
Wiedziałem, że masz pęknięcia i postanowiłem to wykorzystać.
Posiałem więc nasiona kwiatów i warzyw, a ty każdego dnia je podlewałes.
Sciąłem już dziesiątki róż, które zdobiły mój dom, a moje dzieci mogły
jesć sałatę, kapustę i cebulę.
Gdybys nie był taki, jaki jestes, nigdy nie miałbym tego, co mam.
Wszyscy sie starzejemy i z wiekiem nabywamy cech, które zawsze można
przecież obrócić na naszą korzysć...

Paulo Coelho, mój ulubiony autor, 
sprzedał już ponad 135 mln swoich książek 
w 170 krajach przetłumaczonych na 73 języki.
_________________________

Dobrze przypominać legendy 
By uczyć się szacunku do starosci 
______   A nawet jak ciężko czasem wytrzymać  
   z człowiekiem starszym, że względu na jego 
   choroby, przyzwyczajenia, podejrzliwosć 
      Uczyć się pokory każdego dnia 

No comments:

Post a Comment