Sunday, October 12, 2014

Książe i Żebrak - 1983

Operetka Wrocławska
Dyrektor i Kierownik artystyczny - Leon Langer
V-ce Dyrektor - Zdzisław Ziółkowski

Edward Pałłasz Książe i Żebrak ( The Prince and the Pauper) 
wg. Marka Twaina
Reżyseria - Henryka Komorowska
Scenografia opracowana do inscenizacji Z. Koczanowicza 
w Teatrze na Targówku (W-wa 1975) Ali i Marek Bunsch
Współpraca reżyserska - Daniel Kustosik
Kierownictwo muzyczne - Bogusława Orzechowska
Choreografia - Kaudiusz Głąbczyński
Asystent Choreografa - Stefania Kołodziejczyk
Kierownik Chóru - Piotr Ferensowicz
Kierownik Baletu - Krystyna Dąbrowska - Mróz
Pedagog do spraw ruchu scenicznego - Alicja Szeska

              Premiera - PAŹDZIERNIK 1983

                                 O B S A D A

Książę Edward                   Marianna Dzis
Tomek Kanty                     Janina Garbińska - Budzińska
Król Henryk VIII               Leon Langer, Stanisław Stelmaszek
Sędzia                                  Leon Langer, Stanisław Stelmaszek
Ojciec Kanty                       Zdzisław Skorek
Lord Hertford                     Henryk Teichert
Arcybiskup                          Marian Ogorzelec, Ryszard Klaniecki
Hendon                                Daniel Kustosik, Krzysztof Tysnarzewski
Lord Seymour                     Tadeusz Gudzio
Lord St. John                      Jerzy Chlebowski, Juliusz Wickiewicz
Dowódca warty                   Jerzy Krobicki
Jack                                     Zbigniew Sass, Wojciech Ziembolewski
Kuternoga                           Zbigniew Gocman
Hugo                                    Krzysztof Pajączkowski
Harap                                   Witold Grochowski, Janusz Telejko
Dowódca więzienia              Witold Grochowski, Janusz Telejko
Ojciec Andrzej                     Jerzy Chlebowski, Juliusz Wickiewicz
Oberżysta                             Zbigniew Sass, Wojciech Ziembolewski
Paź I                                     Ewa Żurakowska
Paź II                                    Mirosława Kurpisińska, Maria Tomczyk
Matka                                  Anna Dębska - Molenda, Maria Cielewicz - Gisicz
Księżniczka Elżbieta            Justyna Biernacka, Felicja Warszawska
Kobieta z prosiakiem           Ewa Kamberska
Kobieta II                             Jadwiga Znajdowska

Dyrygenci: Maria Oraczewska Skorek, Bogusława Orzechowska

Solisci baletu: Marta Bielińska, Stefania Kołodziejczyk, Danuta Krasuska, Barbara Krobicka, 
Elżbieta Wojciechowska, Sławomir Ćwikliński, Kazimierz Kessler, Julian Żychowicz
............................................................
Najwięcej zadzięczam Pani Dyrektor - Marii Januszkiewicz - Nowickiej.
Tą drogą przesyłam jej specjalne podziękowania. 
Była mi nauczycielką, autorytetem artystycznym, drogowskazem, inspiracją. 
Drugą matką.
Maria Januszkiewicz - Nowicka, aktorka - reżyser. 
Wspaniały, wielki człowiek. DZIĘKUJĘ
........................................................... 

Kostiumeria - moja garderoba, Zofia Starzyk, (Zosia)
Moja najlepsza koleżanka - piękny sopran liryczny, 
Ania Dobrzańska - Mróz
Moja profesorka od vokalistyki, Teresa Krukowska
Scieżki aktorstwa studiowałam z aktorką, Anna Chmielewską

W tym czasie grałam też w operetkach: 
"Księżniczka Czardasza" E. Kalman 
"Kraina usmiechu" F. Lehar 
"Wiktoria i jej Huzar" P. Abraham 
"Mój Przyjaciel Bunbury" G. Natschiński 
"Cnotliwa Zuzanna" - J. Gilbert.
W balecie wystąpiłam w sztuce "Królewna Snieżka i Siedmiu Krasnoludków"
Natomiast w spektaklu napisanym i wyreżyserowanym przez Zbigniewa Rymarza
"Smiejmy się z Siebie, czyli Operetka Dzieciom", wystapiłam ponad 100 razy.
Dodatkowo w stanie wojennym spiewałam w wielu kosciołach Wrocławia i województwa,
w koncertach patriotycznych w reżyserii, Janusza Dariusza Telejko.

WROCŁAW - to najpiekniejsze miasto na drodze mojego życia, w którym spełniły się moje marzenia arystyczne, gdzie poznałam wspaniałych ludzi, oraz urodziłam córkę Marlenę Marię.
W moich poczynanich wspierał mnie mąż muzyk - Mieczysław Dzis


                                     30 lat minęło jak jeden dzień.. 
Listopad 8, 2013
                                                     

No comments:

Post a Comment